Top Guidelines Of بیماری زونا چگونه ایجاد می شود

Wiki Article

افراد نمی‌توانند به زونا مبتلا شوند مگر اینکه قبلاً آبله مرغان گرفته باشند. هیچ درمانی برای زونا وجود ندارد، اما درمان‌هایی برای مدیریت علائم مربوط به آن وجود دارند.

آیا مشکلات پزشکی دیگری با اختلال شخصیت پارانوئید مرتبط است؟

واکسیناسیون می‌تواند هم در برابر آبله‌مرغان و هم در برابر زونا از فرد محافظت کند. ​

در بزرگسالی، گاهی ویروس دوباره فعال می‌شود. این بار ویروس واریسلا زوستر ظاهر دوم خود را به صورت زونا نمایان خواهد کرد.

رعایت بهداشت شخصی، جلوگیری از خراشیدن بثورات، پوشیدن لباس‌های گشاد و همچنین سعی در تمیز نگه داشتن ناحیه آسیب دیده به منظور جلوگیری از عفونت باکتریایی ثانویه پوست، بسیار مهم است.

شخص تصور می‌کند که شخصی قصد آزار و صدمه رساندن به او را دارد.

پس از درمان آبله مرغان، ویروس وارد سیستم عصبی شما می‌شود و غیرفعال می‌ماند. اما گاهی اوقات دوباره فعال می‌شود و در امتداد مسیرهای عصبی به سمت پوست حرکت می‌کند و باعث زونا می‌شود.

در مواردی که تشخیص نامشخص است، آزمایش‌های آزمایشگاهی مخصوصی برای تشخیص وجود دارند. بسته به وضعیت بیماری زونا در حاملگی بالینی، آزمایش را می‌توان با استفاده از (برای تشخیص آنتی بادی‌های ویروس واریسلا زوستر)، یا با آزمایش تخصصی نمونه‌های ضایعه پوستی را انجام داد.

دی ۷, ۱۳۹۷ مشاوره آنلاین واقعاً مفید است؟ (بروز رسانی ۱۳۹۹)

اگر هرگز آبله مرغان را تجربه نکرده اید و در معرض ابتلا به آبله مرغان یا زونا قرار دارید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

مجله پزشکی درمانکده / سلامت روان / اختلال‌ها و بیماری‌های روان / اختلال شخصیت پارانوئید چیست؟ آیا این اختلال قابل درمان است؟

داروهایی را برای سرکوب سیستم ایمنی، از جمله داروهای شیمی‌درمانی مصرف می‌کنند.

سپس متخصص سلامت روان یک ارزیابی جامع انجام خواهد داد. او ممکن است از فرد در مورد دوران کودکی، مدرسه، زندگی کاری و روابطش بپرسد.

روشنفکر بلندپرواز و خودبزرگ بین است. از این رو همواره یک گرایش ناهشیار به اصلاح گرایی و ایجاد رفرم دارد، ادعای عظمت و جاودانگی می‌کند، خود را دانای کل می‌داند که باید معلم اخلاق دیگران باشد، همیشه به دنبال نقص زدایی از کار دیگران است در حالی که نقایص خود از نظرش دور می‌ماند و خود را صاحب رسالت و مأموریت برای تحول و دگرگونی وضع موجود و نجات بشریت از چالش‌ها می‌داند.

Report this wiki page